16 نکته ضروری در فروش محصولات سابلیمیشن

16 نکته ضروری در فروش محصولات سابلیمیشن
آنچه در این مقاله میخوانید ...

آموزش فروش سابلیمیشن و تکنیک های فروشندگی حرفه ای یکی از گسترده ترین و پر طرفدارترین شاخه های علمی در عصر حاضر است.
 از همان دوران عهد پارینه سنگی که انسان قدم بر روی پر حاشیه ترین کره منظومه شمسی گذاشت، دغدغه قالب کردن جنس همیشه در بخش ناخود آگاه مغزش فعال بود.

البته این موضوع در همان دوران پارینه سنگی به راحتی حل شد. آن هم به لطف یکی از اعضای قبیله X  که وقتی یکی از اعضای قبیله y  حاضر به ارائه خدمات پس از فروش یک دستگاه قاطر نبود، با یک لگد از همان قاطر به دیار باقی شتافت تا این ژن به نسل های بعدی منتقل نگردد.

نسل امروز ما در اثر تکامل چندین مرحله ای عقل و شهود و ادراک، در طی این دوران به لطف باریتعالی به راحتی می تواند متوجه صداقت یا عدم صداقت فروشنده شود.

آموزش فروش، علم بهتر است یا ثروت؟

 فروش محصولات سابلیمیشن در حال حاضر بازار مناسب و متنوعی را دارا می باشد. اما باید از اصول فروش آن ها نیز اطلاع داشته باشید. در گذشته خرید و فروش فقط برای کسب درآمد استفاده می شد؛ اما در حال حاضر به عنوان یک علم شناخته می شود. آموزش فروش علمی است که روز به روز در حال پیشرفت می باشد. با این تفاسیر می توان فهمید که علم و ثروت هر دو مکمل یکدیگرند.

در این مقاله قصد داریم برخی از نکات مهم برای افزایش فروش را به شما معرفی کنیم. شما می توانید با به کارگیری آن ها شرایط متفاوتی از فروش را تجربه کنید.

مباحث جالب و مختصری از آموزش فروش

آموزش فروش

1– مشتری خود را به خوبی بشناسید:

 برای ارائه بهتر خدمات، شما باید اطلاعات نسبی از مشتری خود مثل سن، جنسیت، میزان درآمد، علایق، و.. را بدانید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن آن را راهنمایی کنید.

2- مشتریان قدیمی را فراموش نکنید:

آموزش فروشحفظ مشتریان ثابت و همیشگی و راضی نگه داشتن آنان خیلی مهم تر از جذب مشتری جدید است؛ چون هم وقت و هم هزینه کم تری از شما می گیرد. پس با یک بار خرید کردن نباید ارتباط شما با مشتری قطع گردد. شما می توانید با ارسال یک پیام تولد یا مناسبتی به او یادآور شوید که او را فراموش نکرده اید و به یاد او هستید. 

3- به مناسبت ها توجه داشته باشید:

کمی خلاقیت داشته باشید. در مناسبت های مختلف مثل ولنتاین، یلدا، روز دختر و … می توانید محصولات ویژه و کاربردی خود را ارائه دهید. محصولات متنوعی مانند قاب عکس، جاکلیدی، گردنبند، لیوان، ساعت، پازل، روبیک و … می تواند هدیه مناسبی برای این روزها باشد. شما باید به شیوه ای مناسب همراه با انتقال احساس، آن ها را به مشتریان خود معرفی کنید. به یاد داشته باشید که بیشتر افراد برای احساس خود هزینه می کنند نه نیازشان. شاید نیاز مشتری شما تنها یک هدیه برای یک مناسبت خاص باشد؛ اما اگر بتوانید در مورد یک محصول دیگر نیز به خوبی انتقال احساس کنید، ممکن است تعداد اقلام فروش خود را افزایش دهید و علاوه بر فروش یک لیوان جادویی زیبا، یک گردنبند سابلیمیشن نیز به او بفروشید.

4- گزینه های زیادی را به مشتری ارائه ندهید:

آموزش فروش

معرفی گزینه های فراوان موجب گیج شدن مشتری می شود. بهتر است تعداد اقلام را محدود کنید تا انتخاب برای او مشکل نباشد.

 
 
5- توصیه را فراموش نکنید:

فروشندگان و بازاریابان موفق، پس از خرید کردن مشتری، تازه توصیه های خود را شروع می کنند. مثلا اگر فردی برای تولد دخترش ماگ یا ساعت دیواری تهیه کرده است، می توانید خرید قاب موبایل برای همسرش را نیز به او پیشنهاد کنید.

6- قیمت دقیق بگویید:

با این کار شما به مشتری نشان می دهید که قیمت ها اصولی تعیین شده اند و شما قصد گرفتن پول اضافی از مشتری را ندارید. با این کار خود را از چانه زدن مشتری نیز نجات خواهید داد. به عنوان مثال اگر قیمت محصولی را 50000 تومان تعیین کرده اید، به جای این عدد 48800 به مشتری بگویید.

7- تعداد صفر قیمت را کم کنید:

هر چه تعداد صفرها بیشتر باشد، در ذهن مشتری آن عدد بزرگتر به نظر می رسد. به این دلیل است که در قرعه کشی بانک ها نیز، جوایز با تعداد صفر بیشتر معرفی می گردد.

8- برای مشتری خاطره ای خوب بسازید:

آموزش فروشوفادار کردن مشتری نکته ای بسیار مهم است که اغلب در مباحث آموزش فروش مطرح می شود؛ چرا که یک مشتری وفادار تعداد زیادی مشتری جدید را به شما معرفی خواهد کرد. با برخورد محترمانه، تخفیف مناسب و کیفیت بالای محصولات می توانید خاطره ای ماندگار از خود در ذهن مشتری ثبت نمایید.  جالب است بدانید که هدیه دادن باعث می شود 20% افراد برای خرید به مجموعه شما مراجعه کنند. این هدایا یک تصویر خوش نام از شما در ذهن مشتری ایجاد خواهد کرد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر به همان اندازه مبلغ تخفیف  به مشتریان خود یک هدیه کوچک بدهید مطمئن باشید خیلی بیشتر در ذهن آنان باقی می ماند.  
9- از فروش دست بکشید و در تیم مشتری باشید:

آموزش فروش

درست است که فروش، مهم ترین هدف شما است؛ اما صبر داشته باشید. هر چه شما بیشتر برای فروش یک محصول به مشتری تلاش کنید، کمتر موفق خواهید بود؛ چرا که مشتری آن را کاملا حس خواهد کرد و در برابر شما گارد می گیرد. پس بهتر است در اینجا نقش مشاور را برای او داشته باشید و او را به درستی برای خرید راهنمایی کنید.

 
 
 
10- آرامش داشته باشید:

فروش یک فرآیند پلکانی است. پس برای آن وقت بگذارید. هر چقدر شما بخواهید سریعتر یک محصول را بفروشید، مشتری بیشتر در مقابل شما گارد می گیرد. زمان کافی برای انتخاب را به او بدهید. اما یک نکته در اینجا حائز اهمیت است. شما باید زمانی که مشتری در اوج احساس قرار دارد محصول خود را به او بفروشید. پس بهتر است ابتدا فرصت فکر کردن به او بدهید و سپس شروع به انتقال احساس کنید و زمانی که حس کردید مشتری در اوج احساس قرار دارد قول خرید را از او بگیرید.

11- هیجان را وارد کار خود کنید:

هنگام معرفی محصول به خریدار هیجان داشته باشید و اطلاعاتی فراتر از محصول به او رائه دهید،  برای صحبت و مشاوره با مشتری خود را مشتاق نشان دهید تا مشتری واقعا احساس کند که برای شما اهمیت دارد نه اینکه صرفا هدف شما فقط فروختن جنس به اوست.

12- از تکنیک بومرنگ استفاده کنید:

تکنیک بومرنگ یک اصل اساسی در آموزش فروش است که گاهی به آن فالوآپ (follow up) نیز می گویند. اگر مشتری شروع به ایراد گرفتن از محصول کرد، شما می توانید به شکلی هوشمندانه با استفاده از صحبت های خود او متقاعدش کنید. تصور کنید مشتری به شما می گوید من در محل کارم لیوان دارم و نیازی به خرید مجدد لیوان ندارم. شما می توانید بگویید: چون من متوجه خاص پسند بودن شما شدم لیوان جادویی را به شما پیشنهاد دادم که….. و در ادامه از ویژگی های لیوان جادویی برای او صحبت و انتقال احساس کرده تا او را ترغیب به خرید کنید.

13- از فضای مجازی استفاده کنید:

آموزش فروشآموزش فروش محصولات در فضای مجازی شاخه گسترده ای در مباحث آموزش فروش دارد که توضیح کامل آن در این مقاله نمی گنجد.

اگر تا به حال در هیچ شبکه اجتماعی عضویت ندارید همین امروز استارت بزنید. امروزه بیشتر افراد قبل از خرید ابتدا در فضای مجازی به دنبال محصول مورد نظر خود هستند. پس سعی کنید از قافله عقب نمانید و از بستر ایجاد شده بیشترین بهره را ببرید.

  برای حضور کارآمد در فضای مجازی نیز باید از اصول تعامل با مشتری در این شبکه ها اطلاع کافی داشته باشید. به عنوان مثال اگر در اینستاگرام فعالیت دارید باید از پست ها، کپشن ها و هشتک های مناسب و جذاب استفاده کنید. همچنین از اجرای لایو نیز غافل نشوید؛ چون افراد با دیدن چهره شما بهتر می توانند با شما تعامل برقرار کنند. علاوه بر این می توانید به مناسبت های مختلف، مسابقه و کد تخفیف بگذارید و از مخاطبین خود بخواهید تا پیج شما را به دیگران معرفی کنند.

14- وبسایت راه اندازی کنید:

یکی دیگر از راه های کسب و کار اینترنتی وبسایت است. با راه اندازی وبسایت علاوه بر اینکه پرستیژ کار خود را بالا می برید، بیشتر می توانید اعتماد مشتری را به خود جلب کنید. اما این بدان معنا نیست که شما دیگر نیازی به فعالیت در شبکه های اجتماعی ندارید. هر دوی این ها باید در کنار هم فعالیت داشته باشند و لینک وبسایت خود را در اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و …. معرفی کنید. همچنین در وبسایت خود شرایطی را فراهم کنید که هر فرد بتواند یک پروفایل برای خود داشته باشد و مشخصات و آدرس خود را در آن ثبت کند تا ثبت سفارش برای او راحت تر باشد. با این کار می توانید افراد راحت طلب را بیشتر نسبت به خود وفادار کنید.

15- تولید محتوای مناسب داشته باشید:

شما باید با استفاده از محتوای مناسب مثل تصویر، ویدیو و … ذهن مشتری را در مورد محصول باز کنید و او را در انتخاب محصول کمک کنید.

16- می توانید از بازاریابی حضوری استفاده کنید:

در صورتی که می دانید یک محصول در مکان خاصی بازار بهتری دارد، بهتر است سری به آن نقاط بزنید و مذاکره ای با مسئولین آنجا داشته باشید. به عنوان مثال پد موس در تمام شرکت ها و ادارات یک وسیله کاربردی است. در هر شهری تا دلتان بخواهد شرکت و اداره وجود دارد. در این دیدار حتما از قابلیت چاپ عکس دلخواهشان بر روی پد موس صحبت کنید. به او اطمینان دهید که با چاپ لوگو و یا محصولاتشان بر روی آن پرستیژ کاری بالاتر رفته و بر ذهن ارباب رجوعان تاثیر مثبت خواهد داشت.

با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.