11 نکته مهم در رفع مشکلات چاپ سابلیمیشن

11 نکته مهم در رفع مشکلات چاپ سابلیمیشن
آنچه در این مقاله میخوانید ...

چاپ سابلیمیشن یکی از برترین روش های جدید چاپ است که در صورت نبود دانش کافی، نخواهید توانست مشکلات چاپ سابلیمیشن را حل کنید. این روش نیز همانند انواع روش های چاپی نکات ویژه ای دارد که با رعایت آن می توانید یک چاپ با کیفیت داشته باشید. در این آموزش 11 نکته حل این مشکلات گفته شده است

چاپ سابلیمیشن، افزایش کیفیت چاپ

1- کاغذ ترانسفر (کاغذ سابلیمیشن) را به خوبی بشناسید. شما باید بتوانید پشت و روی آن را از هم تشخیص دهید. در هنگام چاپ تصویر توسط پرینتر، اطمینان حاصل کنید که تصویر بر روی کاغذ چاپ می شود نه پشت آن. حال می خواهیم راه هایی را برای تشخیص پشت و روی کاغذ به شما معرفی کنیم.

به بسته بندی کاغذها دقت کنید. برخی از شرکت های تولید کننده کاغذ ترانسفر، پشت و روی آن را بر روی بسته بندی مشخص می کنند. کاغذهای پشت صورتی و پشت آبی نیز وجود دارند که به راحتی می توان اختلاف رنگ پشت و رو را تشخیص داد. در برخی کاغذها سطح رویی دارای کوتینگ است و روشن تر و براق تر به نظر می رسد. در این نوع کاغذها برای تشخیص بهتر می توانید انگشت خود را کمی خیس کنید. سطحی رویی به دلیل دارا بودن کوتینگ چسبندگی بیشتری دارد. برخی کاغذهای ارزان تر نیز در بازار وجود دارند که پشت و روی آن ها مشخص نیست. تنها راه برای تشخیص آن است که هر دو روی آن ها را چاپ کنید و ببینید که کدام سطح در هنگام چاپ با دستگاه پرس حرارتی برگردان بهتری دارد.

چاپ سابلیمیشن، افزایش کیفیت چاپ

2- برای چاپ سابلیمیشن بر روی هر متریالی به دما، فشار و زمان چاپ خاص آن نوع متریال نیاز داریم. پس شما لازم است تنظیمات مورد نیاز را قبل از چاپ در نظر بگیرید.

همانطور که می دانید اساس چاپ سابلیمیشن بر پایه تصعید است. در این فرآیند، جوهر در دما و فشار بالا از حالت جامد مستقیما به گاز تبدیل می شود و بر سطح چاپ می نشیند. به این دلیل اگر دما و فشارکم باشد فرآیند تصعید به خوبی صورت نگرفته و تصویر مناسبی برای شما ایجاد نمی کند. بالا بودن دما و افزایش زمان چاپ نیز باعث سوختن و کدر شدن رنگ می گردد. از طرف دیگر پایین بودن زمان چاپ نیز مانع انتقال کامل رنگ بر روی سطح چاپ می شود.

چاپ سابلیمیشن، افزایش کیفیت چاپ

3- انواع مختلف جوهر و کاغذ سابلیمیشن با کیفیت های مختلف در بازار موجود هستند. حتما از انواع با کیفیت آن ها استفاده کنید تا علاوه بر داشتن چاپ با کیفیت از پرینتر و دستگاه خود نیز محافظت کنید. یکی از انواع جوهر مخصوص سابلیمیشن با کیفیت می توان به مارک Inktek اشاره کرد که ساخت کشور کره است. از انواع کاغذ نیز می توان به کاغذهای پشت صورتی و پشت آبی و کاغذهای روغنی کره ای اشاره کرد که از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

چاپ سابلیمیشن، افزایش کیفیت چاپ

4- از پرینتر مناسب سابلیمیشن استفاده کنید. لازم به ذکر است شما تنها می توانید از پرینترهایی استفاده کنید که با جوهر سابلیمیشن سازگاری داشته باشد. از انواع این نوع پرینترها می توان به مارک اپسون اشاره کرد که تصویر با کیفیتی را برای شما چاپ می کنند.

چاپ سابلیمیشن، افزایش کیفیت چاپ

5- از سالم و تمیز بودن هد پرینتر خود اطمینان حاصل کنید. گرفتگی هد از انتقال مناسب جوهر جلوگیری می کند. به دلیل جوهر افشان بودن پرینترهای سابلیمیشن، اگر شما مدتی از آن استفاده نکنید نازل آن دچار گرفتگی می شود و ممکن است تصویر ایجاد شده راه راه به نظر برسد.

چاپ سابلیمیشن، افزایش کیفیت چاپ

6- پروفایل رنگ مناسب و اختصاصی برای هر متریال را بدست آورده و مورد استفاده قرار دهید. پس از تهیه پروفایل رنگ مناسب آن را بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر خود نصب کنید. پس از طراحی تصویر در فتوشاپ، تنظیمات پرینت را به گونه ای در نظر بگیرید که رنگ را از فتوشاپ بگیرد. در این صورت رنگ تصویر در فتوشاپ و رنگ تصویر بر روی محصول شباهت بیشتری به هم خواهند داشت.

چاپ سابلیمیشن، افزایش کیفیت چاپ

7- شاید شما نیز به موردی برخورده باشید که موقع پرینت گرفتن، رنگ تصویر به درستی در نمی آید و یا خط ها و ناهمگونی هایی بر روی آن ظاهر می شود. ممکن است سرعت پرینتر شما بالا باشد. اگر سرعت پرینت گرفتن برای متن تنظیم شده باشد باید آن را تغییر داده و تنظیمات را برای پرینت تصویر در نظر بگیرید که سرعت پایین تری دارد. در این صورت هد دستگاه فرصت بیشتری برای درست درآوردن رنگ های موجود در تصویر دارد. علت دیگری که این مشکل را به وجود می آورد کهنه بودن پرینتر است.

چاپ سابلیمیشن، افزایش کیفیت چاپ

8- مشکل دیگری که بسیاری از افرادی که از کاغذهای روغنی استفاده می کنند با آن مواجه می شوند، دانه دانه شدن تصویر بر روی کاغذ است. علت این امر آن است که جوهر بر روی این کاغذها دیرتر خشک می شود و در زمان عبور از بین غلطک های پرینتر بر اثر تماس کاغذ و غلطک، جوهر یکنواختی خود را از دست می دهد. برای حل این مشکل می توانید یک فن یا پنکه را در زمان چاپ بالای پرینتر بگیرید تا جوهر سریع خشک شود.

چاپ سابلیمیشن، افزایش کیفیت چاپ

9- دستگاه پرس حرارتی شما باید سالم و با کیفیت باشد تا دما و فشار را به درستی تنظیم کند. ما در مجموعه ثامن چاپ مارک freesub را به شما پیشنهاد می کنیم که دارای گارانتی یک ساله نیز می باشد که نمایانگر کیفیت مناسب آن است.

چاپ سابلیمیشن، افزایش کیفیت چاپ

10- لازم به ذکر است که هر محصولی قابلیت چاپ سابلیمیشن ندارد. در مورد البسه تنها مواردی قابلیت چاپ دارند که از الیاف مصنوعی یا پلی استر بافته شده باشند. پارچه هایی که ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی را دارند نیز قابل چاپ اند اما هر چه درصد الیاف مصنوعی بالاتر باشد کیفیت چاپ نیز بیشتر خواهد بود. برخی پارچه ها نیز وجود دارد که با وجود مصنوعی بودن الیاف، کیفیت چاپ خوبی ندارند. علت این امر می تواند وجود ماده نرم کننده ای باشد که به منظور لطیف شدن بر سطح پارچه می زنند. این مشکل به احتمال زیاد با شستن برطرف می گردد. راه حل دیگر در مورد پارچه های نا مناسب برای چاپ کوتینگ یا پوشش دادن سطح چاپ با مواد پلیمری است. متریال های دیگری نیز وجود دارند که به خودی خود قابلیت چاپ ندارند. در این مورد نیز راه حل کوتینگ است. از جمله این محصولات می توان به انواع محصولات چوبی، شیشه ای، سرامیکی و … اشاره کرد. شرکت ثامن با داشتن سال ها تجربه در زمینه کوتینگ، ارائه دهنده انواع محصولات کوتینگ شده با کیفیت است. شما می توانید این محصولات را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

11- همانطور که می دانید برای چاپ بر روی هر محصولی دو دمای اولیه و ثانویه برای دستگاه تعریف می شود. در زمان چاپ پس از انجام تنظیمات، ابتدا صبر کنید تا دستگاه به دمای اولیه برسد و بعد محصول چاپی را زیر دستگاه بگذارید. اگر شما از همان ابتدا محصول را زیر دستگاه بگذارید به دلیل اینکه محصول مدت زمان بیشتری در معرض دمای بالا قرار دارد ممکن است دچار تغییر رنگ گردد.

با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.